Especial Fluorites

Fluorites catalanes és potser un projecte de gran envergadura i massa ambiciós.

Tot i que alguna vegada m’han dit que era “fluoritero” no és un mineral que m’agradi especialment, però si que té alguna cosa que m’enganxa.

Ara per ara puc tenir una llista amb una quarantena de referències escrites, de diferents autors i llibres, de les quals només he pogut recopilar una vintena, i aixó que a l’hora de la veritat, qualsevol col·leccionista en té bons exemplars d'aquestes mines....

És però en aquest apartat on vull obrir un parèntesi per agraïr, com no podia ser d'una altra manera, l'ajut de molts companys d'afició que m’han proporcionat exemplars de les seves col·leccions. Publicant els seus noms vull reconeixer la seva generositat i la seva labor de difusió de la mineralogia i coneixements sobre els diversos jaciments que en el seu dia ja varen descriure ells mateixos per la xarxa. A més, el meu agraïment es màxim, doncs en ocasions, m'han proporcionat no només fluos, sinó moltes coses molt i molt i molt interessants, que em sap molt de greu però encara estan esperant a què les pugi fotografiar, així doncs, només centrant-nos en les fluorites, ja tenim exemplars de les següents localitats:

FLUORITA Singuerlin - Marc Campeny
FLUORITA La Martorellense - Frederic Varela
FLUORITA Osor - Prudenci Gatell  
FLUORITA St Ramón Espinelves - Frederic Varela 
FLUORITA Pedrera Balmanya - Jorgina Jordà
FLUORITA Can Magre - Juan Martin
FLUORITA Vimbodí - karbu8
FLUORITA Can Rovireta - També de karbu8

I ja que hi som aquí, farem esment també de les fluorites que ja en el seu dia vaig recollir amb el Mata o bé posteriorment en excusions solitàries per arreu:

FLUORITA Mina Ca n'Aguilera - Piera
FLUORITA Mina del Bruc
FLUORITA Mina de la Torre de la Fam - Piera
FLUORITA Mina de l'Afrau - Mina Gato - Tagamanent
FLUORITA Mina Berta - Papiol
FLUORITA Serra Roques Blanques - Papiol
FLUORITA Mina de Sant Marçal 
FLUORITA Mina dels Crosos - Cornudella de Montsant
FLUORITA Mina del Turó de Roquetes - Barcelona
FLUORITA Mina de Porrera  

Encara però, falten moooooltes referències, tant per trobar com per fotografiar. Ara per ara les que ja tinc fotografiades son aquestes: